Leeftijdscategorie van belijdenis

J. Bayense / Geen reacties

Vraag

Een vraag over belijdenis. Zit daar een bepaalde leeftijdscategorie aan vast en hoe lang duurt de periode tot de echte belijdenis?

Antwoord

Nee, het doen van belijdenis is niet echt gebonden aan een bepaalde leeftijd. In de praktijk gaat men er wel vanuit dat je ongeveer een jaar of 18 moet zijn voordat je belijdenis van het geloof af kunt leggen. De belijdeniscatechisatie duurt één catechisatieseizoen.

J. Bayense

Lees meer artikelen over:

belijdenis