Elkaar bevredigen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Wij zijn een jong stel van 18 en 17. Een poosje geleden merkten we van elkaar dat we onszelf bevredigden. We waren van mening dat het beter was dat we het allebei probeerden niet meer te doen. We dachten er wel aan om elkaar te bevredigen. Is dit niet een veel betere oplossing? Je geniet er dan toch samen van?

Antwoord

Wat betreft de zelfbevrediging: daar hebben jullie al een beslissing over genomen om dat niet meer te doen. Zie ook andere vragen die gaan over zelfbevrediging.

Wat betreft het bevredigen van elkaar. Natuurlijk is het zo dat wanneer je met elkaar intens knuffelt dat ook bepaalde gevoelens oproept. Daar mag je dan ook samen van genieten. De Heere God heeft het zo bedoeld dat seksuele omgang binnen het huwelijk plaatsvindt (zie ook vele andere vragen die daarover gaan). Als je alleen maar gericht bent op het bevredigen van elkaar, dan vind ik dat toch een alternatieve vorm van seksueel contact. Het seksuele aspect komt daarmee veel te veel op zichzelf te staan.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

zelfbevrediging