Zus gaat naar café

P.J. (Petra) van Bodegraven-Walraven / Geen reacties

Vraag

Mijn zus gaat 's zaterdagsavond uit, echt gewoon in een café en ze komt dan 's nachts om ongeveer 1 uur thuis. Vrijdagsavond gaat ze ook vaak uit. Mijn vader en moeder verbieden het niet, maar waarschuwen alleen en dat helpt niet bij mijn zus. Wat kan ik hier aan doen? Ik wil niet een zus die in het café komt! Ik wil een gewone zus! Zo haat ik haar eigenlijk een beetje. Dat is erg, dat weet ik, maar moet ik dat tegen mijn moeder zeggen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Voor een bezorgde zus,

Je zit er echt mee, hé ? Het lijkt wel of jij het niet met je ouders eens bent als je schrijft dat ze je zus alleen maar waarschuwen! Je schrijft niet hoe oud jij bent en hoe oud je zus is maar soms kun je jonge mensen beter loslaten en zelf laten ontdekken of iets goed is of niet. Jouw ouders waarschuwen wel, dus je zus weet hoe ze erover denken en dat weet ze vast ook van jou.

Vervolgens vraag je wat jij hieraan kunt doen en dat vind ik een hele moeilijke vraag, want ik ben bang dat jij niets kunt doen om haar tegen te houden of iets dergelijks. Je hebt natuurlijk wel een heel machtig wapen, namelijk jouw gebed voor je zus en je ouders. Het mooie daarvan is dat het jouw haatgevoelens ook weg kan nemen en er de liefde van Christus voor in de plaats kan komen. Ontdek het maar en merk eens dat wanneer je uit die liefde met je zus praat, dat ze anders zal reageren dan wanneer jij vanuit je haatgevoelens met haar praat.

Het klinkt zo hard als je schrijft dat je geen zus wil die in het café komt maar een gewone zus. Probeer voor jezelf eens op een rijtje te zetten waarin je jouw zus waardeert en ga eens iets leuks met haar doen. Het is belangrijk dat je niet alleen kijkt naar het cafégedrag maar ook naar wat jouw zus nog meer is!

Ik wens je veel moed en succes toe.

Hartelijke groet,

Petra van Bodegraven

P.J. (Petra) van Bodegraven-Walraven

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Inactief

Tags in dit artikel:

uitgaan