CGK-tegenstanders van vrouw in ambt

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Waarom zijn CGK-tegenstanders van de vrouw in het ambt niet uit eigen beweging naar de HHK gegaan toen men (steeds meer) vrouwen toe liet in eigen kerkverband? Zo voorkom je een scheuring en houd je ook vrede. Zitten we niet te vast aan kerknamen dan te beseffen dat de Gods Kerk niet alleen een gebouw of instantie is maar een wereldwijde gemeente? Ik mis in de discussie het “de minste willen zijn” en misschien zelfs het “lijden om Christus’ wil”.

Antwoord

Vrouwelijke ambtsdragers zijn nog steeds niet toegestaan in dit kerkverband. Je zou deze vraag dus omgekeerd evenredig kunnen stellen aan gemeenten die de regels van hun eigen kerkorde aan hun laars lappen. Lees ook: