Hij troont op de lofzangen Israëls

Ds. A.D. Fokkema / Geen reacties

Vraag

Wat betekent het precies als er in de Bijbel staat dat: "Hij troont op de lofzangen Israëls"?

Antwoord

Deze zin uit psalm 22:4 wordt verschillende vertaald: "tronen op de lofzangen Israëls" of "wonen onder de lofzangen Israëls." In beide gevallen is het uiteraard beeldspraak. De lofzangen van Zijn volk vormen als het ware het huis waarin de Heere woont, of de troon waarop Hij zit. David laat met dit mooie beeld merken hoe de Heere wordt grootgemaakt als er tot eer van Hem gezongen wordt. De lofliederen omringen de Heere en verhogen Zijn glorie. Dat is dus een aansporing voor jou en mij om onze monden voor dat doel te gebruiken.

Ds. A. D. Fokkema