Koninkrijk van God binnengaan

Redactie Refoweb / 2 reacties

Vraag

Is het nu al mogelijk om het Koninkrijk van God binnen te gaan of kunnen gelovigen pas na de wederkomst het Koninkrijk van God binnengaan? Aansluitend daarop: is het goed om voor iemand te bidden dat hij/zij het Koninkrijk van God binnen zal gaan?

Antwoord

Iemand die onbekeerd is zal Gods Koninkrijk niet binnengaan. Het is dus zinloos om daar voor te bidden. Een andere zaak is het gebed "om" bekering. Iedere gelovige heeft de taak om te bidden voor het zielenheil van anderen. Zie verder deze artikelen:

2 reacties
WillemB
Vraagsteller, lees je Bijbel goed.
Er staat zo helder en mooi:
Hij heeft ons getrokken uit de macht van de duisternis en overgezet in het Koninkrijk van de Zoon van Zijn liefde.
‭‭Kol. 1:13

Dus niet straks, maar nu in deze tijd.
GJvanGammeren
En toen Hem door de Farizeeën gevraagd werd, wanneer het Koninkrijk van God zou komen, antwoordde Hij hun en zei: Het Koninkrijk van God komt niet op waarneembare wijze. En men zal niet zeggen: Zie hier of zie daar, want, zie, het Koninkrijk van God is binnen in u!!!!!!
– Lukas 17: 20-21 (HSV)