Zondvloedbeschrijvingen uit seculiere culturen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Als alle mensen op de wereld door de zondvloed zijn gedood, behalve de mensen in de Ark, waar komen dan de zondvloedbeschrijvingen uit seculiere culturen vandaan? Ze zijn er zelf niet bij geweest en het kostte behoorlijk wat tijd om al die culturen te vormen.

Antwoord

Het feit dat vrijwel alle culturen hun eigen (aangepaste) zondvloedverhaal hebben is het beste bewijs dat dit werkelijk is gebeurd. Ze hebben immers in de bewoners van de Ark allemaal hun gemeenschappelijke stamvader.

Lees voor meer uitleg de onderstaande artikelen en die onder de tag 'Zondvloed':