Vakantiedienst bijwonen

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Wij zijn op vakantie en twijfelen over waar we komende zondag naar de kerk moeten. Waar wij op vakantie zijn zijn wel kerken, maar allemaal een stuk 'lichter' en uit 1773 wordt niet of slechts één keer per dienst gezongen. Is het verkeerd zo'n dienst te bezoeken waar het anders is dan wij gewend zijn en waar iedereen min of meer een kind van God is? Een dringende vraag aan iemand van de Gereformeerde Gemeenten...

Antwoord

Het criterium is niet 1773, lichter of zwaarder, maar is de prediking Bijbelgetrouw. Wordt Christus welmenend en onvoorwaardelijk aangereikt c.q. in de schoot gelegd (bediening van de verzoening)? Wordt de schuld aangewezen -of aangezegd- en de zaligheid in de belofte  om niet aangeboden? Wordt er gewezen op de noodzaak van geloof en bekering? Zo ja, dan kun je daar met een gerust hart naar toe. Het zou weleens tot eeuwig heil kunnen zijn. Of, als het gaat om heiliging, is de prediking in dat opzicht in overeenstemming met Gods Woord.

Een leerzame en zegenrijke vakantiedienst toegewenst.