Juk met ongelovige tegen de wet

Ds. J.A. Mol / Geen reacties

Vraag

Welk gebod van de wet des Heeren wordt overtreden als een christen een juk aangaat met een ongelovige (2 Korinthe 6:14)?

Antwoord

Beste vriend(in),

In 2 Korinthe 6:14 wordt aangegeven dat een gelovige geen juk moet aantrekken met een ongelovige. Immers gerechtigheid en ongerechtigheid verdragen elkaar niet, evenmin als licht en duisternis. Een gelovige en een ongelovige zijn als water en vuur.

Welk gebod van de wet des Heeren wordt overtreden als je dit juk toch aangaat? Misschien kun je beter vragen: welk gebod wordt niet overtreden? Want als je één van Gods geboden overtreedt, overtreed je ze allemaal. Gods geboden vormen een eenheid. Lees Jakobus 2:10-11.

Ik denk aan de samenvatting van de wet. Hoe kun je God liefhebben boven alles en de naaste als jezelf, als je wegen gaat die ingaan tegen Zijn wil? Kortom, ga geen juk aan met een ongelovige.

Met vriendelijke groet,
Ds. J. A. Mol

Lees ook de vervolgvraag en de gerelateerde artikelen over 'Relatie met niet-gelovige'