Gods naam juist gebruiken

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Kunt u mij uitleggen wanneer je Gods naam goed gebruikt? Mijn oma gebruikt alleen de naam Heere, op school spreekt men over God, in mijn omgeving over Christus. Ik vraag dit met eerbied.

Antwoord

Het antwoord is afhankelijk van de vraag over welk van de Personen in de Goddelijke Drieëenheid wordt gesproken.

Meer daarover in de artikelen onder de tag 'Gods naam', bijvoorbeeld deze: