Wet van Mozes en Koning der Joden

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

In de Bijbel staat vaker dat iets staat geschreven in de wet van Mozes (bijvoorbeeld Lukas 2: 22 en 23). Maar de wet is toch de Tien Geboden en daar staat toch niet die uitgebreide regels in? Hoe zijn wij van dergelijke regels afgegaan en weten we dat dit niet meer van toepassing is?

Daarnaast nog een vraag, Jezus wordt Koning der Joden genoemd, maar de huidige Joden geloven toch dat Jezus of de messias nog moet komen? Hoe is daar, zeg maar, een splitsing gekomen in het Jodendom?

Antwoord

Dat is te lezen in de artikelen 'Heere Jezus in wet van Mozes' en 'Joden, Jezus en Messias'.

Meer antwoorden zijn te vinden onder de tag 'Messiasbelijdende Joden'.