Zelf man zoeken of het aan God overlaten

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Ik ben een vrouw van eind twintig en verlang er naar om een relatie te krijgen. Ik bid de Heere of ik op Zijn tijd een man mag ontmoeten. Maar nu is mijn vraag: mag ik zelf ook zoeken of moet ik het met eerbied gesproken aan de Heere overlaten? Ik wil Hem niet in de weg staan in Zijn wegen.

Met vriendelijke groet, een zoekende vrouw.

Antwoord

Heb je wat aan deze soortgelijke vragen en antwoorden?

1 reactie
drj
David vroeg niet alleen aan de Heere hem voor Saul te beschermen en ging toen zitten afwachten. Nee, hij vluchtte.

Izaak zocht een vrouw en ze stuurden een knecht om een geschikte vrouw te vinden.

Zo zijn er legio voorbeelden in de bijbel van bidden en werken.

Zelf heb ik ervaren, dat God heel snel kan zijn in zijn antwoord.
Mijn eerste seieuze gebed om een man ooit, is nu al bijna 30 jaar de ideale man…

Wij kunnen zaaien, maar Hij moet wasdom geven en als wij de Vader om een brood vragen zal Hij ons geen steen geven.

Alternatief kun je natuurlijk in de tuin blijven zitten en hopen, dat er een geschikte man direkt naar je toe wordt gezonden.