Spiersamentrekkingen

drs. A. Meijer / Geen reacties

Vraag

Ruim twee weken geleden werd ik wakker en had ik ineens samentrekking van de pezen in mijn vinger. Sindsdien heb ik in verschillende delen van mijn lichaam spiersamentrekkingen. Soms is het een paar dagen bijna weg en dan een paar dagen weer meer. Wat zou dit kunnen zijn?

Antwoord

Beste vragensteller,

Meestal heeft dit te maken met overbelasting, al dan niet in combinatie met te weinig drinken. Soms ligt er iets anders aan ten grondslag: een tekort aan mineralen, medicijngebruik of een neurologische stoornis. Deze laatste oorzaken zijn veel minder voorkomend en dus ook minder waarschijnlijk.

Mijn advies is: raadpleeg bij aanhouden uw huisarts.

Vriendelijke groet,
A. Meijer