Afsluiten voor gevoelens

P.M.G.P. Bos / 1 reactie

Vraag

Hoe kan ik me afsluiten voor gevoelens? Dit i.v.m het loslaten van iemand waar ik van houd.

Antwoord

In dit geval is afsluiten voor je gevoel precies datgene dat je niet moet doen, als je dat al zo kunnen trouwens. Bij loslaten hoort een rouwfase en is het juist van belang je gevoelens te uiten en er met anderen over te praten. Als dat met mensen in je nabije omgeving niet lukt, is het raadzaam om professionele hulp te zoeken.

P. M. G. P. Bos

1 reactie
mp1234
Beste vragensteller,

Dat gaat niet zomaar even.. Wat wel meespeelt is of je die persoon nog ziet of spreekt bv.
Als dat zo is en je moet die persoon echt loslaten ivm gevoelens zou ik, als het enigszins mogelijk is, het contact ook verbreken.
Maar dan nog kost het veel tijd hoor, maar maakt het het wel een stukje 'makkelijker'. Maar net wat d beantwoord zegt: Het is een rouwproces.