Geheel uw hart en geheel uw verstand

Kand. G.A. van Ginkel / Geen reacties

Vraag

De Heere zeg: Heb Mij lief met geheel uw hart en geheel uw verstand. Hoe moet ik dat verstaan?

Antwoord

Het gaat in ons leven maar om één ding: totale overgave aan God. Leven en bewegen in Christus! (Zie Hand.17:28; Gal.2:20.) Dat is een (voortdurende) gave van God en evenzeer een (voortdurende) heilige roeping! Lees en onderzoek het Woord. Bid om de Heilige Geest! Verwacht grote dingen van God (...en niets van jezelf!)

Aanbevolen: het dagboek “Geheel voor Hem!” van Oswald Chambers (Uitgeverij Kok).

Kand. G. A. van Ginkel