Goed beeld van God

Redactie Refoweb / 1 reactie

Vraag

Wat is een goed beeld van God? Hoe is God? Vaak twijfel ik hoe ik God nu moet zien. Als ik in de Bijbel lees, lees ik over een liefdevolle God, maar soms ook van een God waar ik bang van ben en soms niet begrijp. Hoe ga ik hiermee om. Ik ben bang dat ik God meer als een (liefdevolle) Vader zie dan als een toornige God...

Antwoord

1 reactie
John61
Wat voor beeld wij ook van God hebben, we doen Hem er altijd mee te kort. Wij kunnen God niet bevatten en omdat Hij ons gemaakt heeft weet Hij dat ook. Daarom heeft hij Jezus naar ons toe gezonden. God heeft door Jezus laten zien hoe Hij zich aan ons wil laten kennen op een manier die wij kunnen bevatten. Als je wilt weten wie God is, moet je dus naar Jezus kijken. Jezus zei het zelf: "Niemand komt tot de Vader dan door mij".