De drie vrienden zonder Daniel

Ds. C. den Boer / Geen reacties

Vraag

Waar was Daniel op het moment dat iedereen voor het beeld moest knielen en ook daarna? Je leest alleen over de drie vrienden.

Antwoord

Alleen hier lezen we niet van Daniel. In alle andere hoofdstukken van het boek wordt hij genoemd. Waarom hier niet? Ik denk, dat hij wel uitgenodigd zal zijn voor het feest. De reden waarom hij niet ging is onbekend. Hij kan ziek zijn geweest. Dat kan ook met anderen het geval zijn geweest. Het zal niet zo zijn dat hij als enige uit protest afwezig was. Misschien had Daniel een of andere belangrijke taak te vervullen. Het doel van wat ons wordt meegedeeld in Dan. 3 is: Geef alleen die God alle eer die Isrels Almachtige is  Hij redt in de grootste nood. Zelfs het pure heidendom moet Hem aanbidden.

Ds. C. den Boer

Lees meer artikelen over:

Daniël