De boel beduveld

Ds. C.J. Droger / 2 reacties

Vraag

Ik heb op school de boel beduveld door een depressie te spelen. Heb bij mijn vrienden onrust gezaaid door ze tegen elkaar uit te spelen. Zit nu in het GGZ waar ik eigenlijk niet thuis hoor. Ben nu veel mensen kwijt door eigen toedoen. Heb mensen verraden. Is er nog redding voor mij? Ik loop ook weg voor God en ben nu bang.

Antwoord

Beste vraagsteller,

Ik vind het moedig dat je dit aan Refoweb hebt gemaild. Je hebt jezelf behoorlijk in de nesten gewerkt en zit nu aan alle kanten klem. Maar het begin van een uitweg is er. Je hebt je probleem met iemand anders gedeeld. En dan kunnen we nu samen gaan proberen te werken aan een oplossing. Hier komen mijn adviezen.

1. Ga zo snel mogelijk in het GGZ vertellen dat het niet waar is wat je hebt gezegd. Dat je niet depressief bent. Probeer ook uit te leggen waarom je dit hebt gedaan. En vraag om hulp om hier uit te komen.

2. Leg contact met school (eventueel samen met je hulpverlener) en ga daar ook in gesprek over wat je gezegd hebt, maar wat niet waar is. En zoek daar dan samen naar een oplossing.

3. Leg contact met de mensen die je tegen elkaar hebt opgezet en vraag hen oprecht om vergeving. Probeer aan te geven waarom je dit gedaan hebt en belijd je schuld. Hopelijk kan het dan weer goedkomen met hen.

4. Ga vooral in het gebed naar de HEERE en belijd Hem je zonden. En smeek Hem om vergeving voor alles wat je (mis)deed. Is er nog redding voor jou? Wie zijn overtredingen belijdt en nalaat, zal barmhartigheid verkrijgen, zegt de Bijbel (Spr. 28:13). En een andere tekst zegt: “En het bloed van Jezus Christus, Gods Zoon, reinigt ons van alle zonde” (1 Joh. 1:7). Er is dus hoop! Als jij dan maar tot de HEERE vlucht en om genade bidt. Dan is er bij Hem veel genade en ontferming, óók voor jou!

Ik wens je Gods zegen op je verdere levensweg van harte toe.

Ds. C. J. Droger

Lees meer artikelen over:

liegen
2 reacties
Samanthi
lijkt veel op deze vraag

http://www.refoweb.nl/vragenrubriek/22511/vast-in-ggz/
ms dezelfde vragensteller/ster?
waar zit je mee?
hadassa123
Beste vraagsteller,
Als je behoefte hebt om hier verder over te praten en/of dingen te delen. wil ik je graag helpen.
Je mag dan mijn email-adres opvragen bij de redactie.