Ontzettend last van heimwee

G. Hoogakker / 5 reacties

Vraag

Als ik van huis ben heb ik ontzettend last van heimwee en hier schaam ik me heel erg voor. Ik moet binnenkort verplicht een week naar het buitenland met mijn klas, maar ik zie het helemaal niet zitten. Is er iemand die dit herkent en hiermee weet om te gaan?

Antwoord

Beste vragensteller,

Ten eerste: last hebben van heimwee is niet raar! Met jou zijn er nog heel veel andere mensen die hier last van hebben tijdens een korte vakantie of een lang verblijf in een andere omgeving. Je hoeft je er dus zeker niet voor te schamen!

Persoonlijk herken ik het gevoel van heimwee hebben niet in die mate. Daarom heb ik even op internet gezocht naar goede tips voor jou. Ik kwam daarbij op de volgende site interessante informatie en adviezen tegen: www.goedgevoel.be/happy-spring/last-van-heimwee~aea21061

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes!

Hartelijke groeten,
Germa Hoogakker

Lees meer artikelen over:

buitenlandheimwee
5 reacties
Roozemond
Herkenbaar! Als ik bij mijn nichtje ging logeren, ik zat toen in groep 6, 7, 8, kwam ik tegen 12 uur 's avonds terug naar huis..... tot ik op schoolkamp moest in groep 8, toen was het in 1 klap over! Ik snap nog steeds niet hoe het kwam, ik weet nog wel dat 1 van mijn klasgenoten het ook heel erg had en dat ik juist hem ging troosten omdat ik het zo herkende...
Dus je bent niet raar ofzo.... en het kan overgaan!
Succes!
bootje
Roozemond mag ik vragen of je voor groep 6 ook al wel eens nachtje(s) ergens anders ging slapen? Bijv. toen je 4 a 5 jaar was. Het is zomaar een vraag die in me opkomt.
shaila
Ook voor mij herkenbaar. Ik ben getrouwd en moeder van vier kinderen, en heb er regelmatig last van op vakantie. Wat mij vooral de laatste vakantie hielp, was om vooral naar de leuke momenten kijken en actief zijn en lezen. Vooral niet denken, ik wil naar huis, het is niet leuk.... dus positief denken en afleiding zoeken. Het gaat je vast lukken!!! Goede reis!
Roozemond
@bootje, dat mag. Toen mijn zusje geboren is, zij is 4 jaar jonger, dus ik was toen 4, heb ik een aantal maanden bij een oom en tante gelogeerd omdat het heel slecht ging met mijn moeder qua gezondheid. Dat was een compleet drama in het begin.... verder kan ik me niet herinneren.
bootje
@ Roozemond bedankt. Was gewoon nieuwschierig.