Zekerheid bij verkering

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik heb nu drie maanden emailcontact met een jongen. We zien elkaar alleen zondags en hebben elkaar dus nog nooit echt gesproken. Ik ben verliefd op hem, hij ook op mij. Maar hij is nog maar 17. Ik denk nu goed na: Stel wij krijgen verkering. Hoe weten we dan of wij wel bij elkaar horen, zodat het niet uit hoeft te gaan? Dat God ons bij elkaar heeft gebracht. Hoe moet ik hier mee omgaan? Hoe weet ik dat het de wil van God is? Want ik heb liever dat we dan nu stoppen dan als we verkering hebben of een ongelukkig huwelijk krijgen.

Antwoord

Deze vraag is al vaak aan de orde geweest, dus kijk er ook even eerdere vragen en antwoorden op na. Heel veel mensen willen van te voren al helemaal zeker weten dat het allemaal goed zal gaan. Maar daar heb je nu juist verkering voor. Juist in de verkeringstijd ga je naar elkaar toegroeien als het goed zit en groei je van elkaar af als het niet goed is. Daarom is het ook zo belangrijk om veel met elkaar te parten zodat je elkaar ook echt leert kennen. Als je zo openstaat voor elkaar en je wilt er echt voor elkaar zijn en je wilt samen de Heere God dienen, dan kan het bijna niet meer verkeerd gaan.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

verkering