Benen scheren

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mag je eigenlijk als meisje de haren van je benen scheren? Is dit niet in strijd met de bijbel omdat we zonodig moeten voldoen aan het schoonheidideaal?

Antwoord

In de Bijbel wordt juist ook veel aandacht gegeven aan datgene wat mooi en schoon is. Als je ziet naar de kleuren en geuren die God gemaakt heeft als ook al het andere. Ook in de Bijbel lees je dat een vrouw schoon van aanzicht is, je leest dat de bruid zich mooi maakt voor haar bruidegom, enzovoort. Je mag genieten van het mooie en het is zo belangrijk om de Heere God er achter te willen zien. Als je God niet wilt zien en alleen maar met het schoonheidsideaal bezig bent, dan ben je verkeerd bezig. Het is geen mooi gezicht als een meisje behaarde benen heeft en ik zie er dan ook geen enkel bezwaar in om je benen te scheren.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

beharing