Liefde en/of lust

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Ik heb een relatie en vind het lastig om te beslissen tot welke grens je mag gaan, aangezien dit niet letterlijk in de Bijbel staat. We hebben, voor de tijd dat ik mocht veranderen, al een stap te ver gemaakt. Nu wil ik dit niet meer, omdat ik weet dat dit voor in het huwelijk is. Maar ik/we hebben nog steeds de aantrekkingskracht om wel wat te doen, maar mag dat? Geen gemeenschap maar elkaar bevredigen?

Ik doe het niet voor de lust, maar puur uit echte liefde. Allebei doen we dat. En God heeft immers de liefde toch gegeven? Zolang we het bedoelen als pure liefde, omdat we van elkaar houden, is het dan nog steeds overtreden van de wet/zonde? In het zevende gebod gaat het over hoererij, maar we weten allebei dat we verder gaan met elkaar en ook willen gaan trouwen.

Antwoord

Onder de tags 'Seksualiteit voor het huwelijk' en 'Grenzen' staan tientallen antwoorden op soortgelijke vragen.