Opgezette klieren in nek

drs. P. C. Hildering / 3 reacties

Vraag

Een vraag aan een arts. Ik heb al zo'n drie jaar last van opgezette klieren in mijn nek. Het houdt me elke dag bezig. Soms voelen de klieren wat harder aan en dan weer zachter. Ik heb periodes gehad met nachtzweten, moeheid en jeuk, maar dat is allemaal weer voorbij. Kan ik de ziekte van Hodgkin hebben en dat de klachten elke keer weer komen en gaan?

Antwoord

Dat het al drie jaar bezig is maakt, om met de deur in huis te vallen, een diagnose als Hodgkin onwaarschijnlijk. Dat is namelijk een progressief verlopende ziekte en het feit dat er momenten van verergering en dan weer verbetering zijn past daarbij niet. Het is evenwel niet gewoon om steeds klieren te hebben en zeker als er periodiek bijkomende klachten zijn lijkt mij consultatie van je huisarts gewenst. Daar komt nog bij dat je schrijft dat het je elke dag bezig houdt. De energie die je daarin hebt zitten, is vast wel nuttiger te gebruiken voor jezelf of je omgeving. Daarom hoop ik dat je de stap naar consultatie gaat zetten.

Drs. P. C. Hildering

Lees meer artikelen over:

medisch
3 reacties
anne80
Ik heb ook vaak last van opgezette klieren.
Een overblijfsel van ziekt van Pheiffer volgens de huisarts.
Vooral als ik moe ben zijn ze opgezet.
bootje
Waarom gaat u niet LANGS de huisarts? Hoe goed deze arts ook is, en al zou hij het willen, hij kan niks vast of uit stellen op afstand van achter zijn computer. Misschien maakt u zich wel druk om iets onbelangrijks, en misschien heeft u echt wat.
zonneschijn
Mijn dochter van 23 heeft dat ook al meer als een half jaar. eerst haalde ze zich ook nare ideeen in het hoofd logisch.
Maar naar een huisarts geweest. het is niets zei hij. maar ze wilde door. bij de kno arts geweest, maar ze is nog niets opgeschoten?????
Het is heel vervelend als artsen zeggen, het is niets.
Ja blijf je dan denken iets moet het zijn?? maar ze zeggen wel wat t niet is, maar niet wat het wel is??? maar t hoort er toch niet?? bobeltjes klieren, die opzetten, groter worden, kleiner worden??? vreemd blijft het? hebben nog meer mensen ervaring met zo iets raars?