Ik ben een vrouw van 42 jaar. Door mijn werk vaak niet in de gelegenheid geweest...

C. M. Chr. Rots - de Weger / Geen reacties

Vraag

Ik ben een vrouw van 42 jaar. Door mijn werk vaak niet in de gelegenheid geweest mannen te ontmoeten op een spontane wijze. Ik zou erg graag nog tot een huwelijk komen, wat kan en mag ik hierin zelf ondernemen? Of moet ik afwachten en denken: als God wil dat ik nog trouw dan zal Hij er wel voor zorgen dat ik nog iemand tegenkom. En mag ik dus zelf nu hierin niets ondernemen. Vroeger waren er veel meer mogelijkheden om spontaan een jongen te ontmoeten, door verschillende redenen kon ik daar vaak niet komen. Zo heb ik veel in huis geleefd. Nu zou ik graag in contact willen komen met mannen die ook nog alleen zijn en toch serieus verlangen naar een huwelijk. Hoe kan ik dit realiseren en mag ik hierin iets zelf ondernemen of moet ik afwachten en loop ik dan God voor de voeten?

Antwoord

Beste mevrouw,

Leest u mijn andere antwoord: dat is wel aan een jonger iemand geschreven die verliefd is, maar eigenlijk komt uw brief voor een groot gedeelte overeen. U mag God bidden om een lieve man, natuurlijk. Maar dan niet -bij wijze van spreken- met de armen over elkaar gaan zitten wachten... het is toch “bidden én werken”? Nee, niet om dan God voor de voeten te lopen, maar wel op Hem vertrouwend. Hij weet wat voor u het beste is, ook als het in uw leven niet tot een huwelijk komt.

Hoe mannen te ontmoeten? Er zijn goede relatiebureaus, of via een zogenaamde contactadvertentie. Bezoekt u wel eens vergaderingen, conferenties of dergelijke gelegenheden waar u mensen ontmoet? Mogelijk zijn er vriendinnen of familieleden die een aardige collega, buurman, kennis hebben... práát over uw wensen, maak ze kenbaar aan degene van wie u hulp kunt verwachten!

Ik wens u veel sterkte toe, en bovenal Gods zegen bij uw “zoektocht”. Laat u nog eens van u horen?

Een hartelijke groet,
Marijke Rots