Christelijke arbeidsethiek

J.M. Strijbis / Geen reacties

Vraag

Ik wil me gaan verdiepen in christelijke arbeidsethiek. Ik studeer Personeel en Organisatie, maar wil graag meer weten over de bijbelse visie op arbeid, gezag, medezeggenschap, carrière maken, enz. Weet u een goede cursus of zijn er boeken die goed zijn om te lezen?

Antwoord

Beste vragensteller,

Daar zijn goede boeken over. Ik denk bijvoorbeeld aan een boekje uit de katernenreeks maatschappijleer, getiteld "mens en werk", uitgegeven door (toen nog) DGS in Ridderkerk, ISBN 90-76061-06-8. Dit is een boekje voor een VO-school, maar heel praktisch. Verder ken ik een bundel schetsen over arbeid en maatschappij, met de titel "Inzicht en inzet", uitgegeven door het Gereformeerd Maatschappelijk Verbond, te Zwolle. Een wat oudere bundel, maar heel waardevol. Tenslotte ben je bij de RMU op de goede plaats voor meer info. Ook op hun website: www.rmu.org

Met vriendelijke groeten,
J. M. Strijbis

Lees meer artikelen over:

RMUwerk