Niet iedereen gaat sterven

Ds. H.H. Klomp / Geen reacties

Vraag

Bij mij op school zeiden ze altijd dat iedereen gaat sterven. Maar als Jezus terug komt zijn er toch ook nog mensen op de wereld? Dus als Hij morgen terug zou komen, leef ik waarschijnlijk wel en ben ik dus niet gestorven.

Antwoord

Zo rond Pasen een antwoord op deze vraag. Een antwoord dat alles met Goede Vrijdag en Pasen te maken heeft.

Door de zonde moeten we allemaal sterven. Maar de mensen die de wederkomst van de Heere Jezus zullen meemaken, zullen niet sterven als de andere mensen.  Maar Zij zullen in een `punt des tijds` veranderd worden. Zie 1 Kor. 15: 49-53. Veranderd van vergankelijk in onvergankelijk. Van verderflijk in onverderflijk. Want vlees en bloed kunnen niet ingaan in Gods eeuwig Koninkrijk vanwege de zonde.

Dit geldt alleen voor Gods kinderen. De anderen zullen dan levendig naar de hel gaan. Ik hoop dat je vraag zo beantwoord is. Gezegende Paasdagen gewenst.

Ds. H. H. Klomp

Lees meer artikelen over:

wederkomst