(...) Heb een Akte van Verlating verzonden aan de pastoor. Nu zucht ik de hele t...

Ds. J. Prins / Geen reacties

Vraag

Geboren in een hervormd geslacht. Niet als kind gedoopt. Als volwassene gedoopt in de RKK. Vijftien jaar later, geheel vervreemd van wat ik eens omarmde. Heb een Akte van Verlating verzonden aan de pastoor. Nu zucht ik de hele tijd (hoor het mezelf doen). Behoor niet tot een kerk van de reformatie. Lees wel graag boeken van Ds C. Bijl bij de Drie Formulieren en de SV. Ben erg verward en onzeker.  Snap niet waarom ik RK werd. Weet niet of de Heere me gegrepen heeft of dat het zelfsuggestie is (heb Asperger). Weet niet hoe verder. Het speelt al jaren. Kunt u raad geven?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Het lijkt me inderdaad dat je in een verwarde situatie zit! In een lastig parket. Ik weet natuurlijk niet waar je woont en kerkt! Maar het allerbeste lijkt me dat je zo spoedig mogelijk een goed pastoraal gesprek met iemand hebt. Met een predikant die jij graag hoort en vertrouwt. Een gesprek waarin het gaat over:

1. Jouw grote levensvraag: "Ik weet niet of de Heere me gegrepen heeft of dat het zelfsuggestie is!"

2. Je verleden. Hoe kijk ik er tegen aan. Hoe ga ik er mee om. Wat is mijn toekomst, op kerkelijk en geestelijk gebied.

3. De vraag of het niet goed zou zijn om je aan te sluiten bij een gemeente. Waar je bijbels onderwijs en voeding ontvangt.

En... heb je ook psychologische hulp bij het omgaan met “Asperger” en of medicijnen die je erin ondersteunen?

Vraag aan de Heere Jezus of Hij je hierbij helpen en leiden wil. Vergeet vooral niet: "Hij is nabij de ziel die tot Hem zucht en troost het hart dat schreiend tot Hem vlucht!"

Wanneer je nog meer vragen hebt, stel ze gerust. Of als je er niet uitkomt, geef dan weer een berichtje.

Met vriendelijke groet,
Ds. J. Prins