Beste drs. Els van Dijk. U heeft een vraag beantwoord van een jongen van 20 jaar...

drs. E.J. (Els) van Dijk / Geen reacties

Vraag

Beste drs. Els van Dijk. U heeft een vraag beantwoord van een jongen van 20 jaar die eigenlijk een noodkreet uitte over zijn homofiele geaardheid. Uw beantwoording was geweldig. Ik waardeer altijd uw wijze antwoorden. Uit ervaring weet ik wat die jongen voelt. Het is voor mij ook een jarenlange worsteling geweest en het heeft m'n baan gekost omdat ik het niet meer vol hield vanwege mijn eenzame en moeilijke weg. Uiteindelijk kwam het tot een uitbarsting, omdat ik alles voor mezelf had gehouden terwijl ik nog wel getrouwd was. Dit wil ik tegen die jonge man zeggen: Ga a.u.b. naar de Driehoek, waar je professionele hulp kan krijgen van Ferdinant Bijzet. Een zeer bewogen man die naast je gaat staan in je nood. Dit heeft mij bijzonder geholpen. Maar vooral ga naar de Heere God toe met je nood en Hij zal je uithelpen. Dit weet ik uit ervaring, dat de Heere God sprak uit Rom. 6:14 waar staat: De zonde zal over u niet heersen, etc. Toen zijn alle machten gebroken. Echt, de Heere wil je helpen in je nood. De Heere laat geen bidder staan. Het gaat bijzonder in mijn huwelijk, omdat de Heer van mijn nood afweet en wist. Ik wens je in deze strijd Gods nabijheid toe. De duivel zal alles proberen om je op jezelf terug te werpen. Maar het zal hem niet lukken. Strijd met Zijn beloften! Deze jongen mag mij gerust mailen omdat ik precies aanvoelt wat voor eenzame strijd hij meemaakt. Veel sterkte!

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste...

Eigenlijk kan ik niet anders doen dan je opmerking van harte onderstrepen. In je eentje rondlopen met (grote) geheimen is te zwaar en ondoenlijk. Het maakt je vatbaar voor zondige gedachten en verlangens. Er is maar één plaats waar je werkelijke bevrijding kunt vinden en dat is aan de voeten van de Heere Jezus. Hij heeft de mogelijkheid tot verlossing volbracht. Daarbij schakelt Hij ook mensen en hulpverleningsinstanties in. Daar mag je dankbaar gebruik van maken.

Soms ervaren mensen het als een afgang om hulp te vragen, maar dat is een verkeerde gedachte. Als op het fysieke vlak iets fout gaat, vindt niemand het een probleem om een arts te raadplegen. Als je op een ander terrein vastloopt mag je met dezelfde vrijmoedigheid mensen raadplegen die daar specifieke deskundigheid in hebben. Dat we die mogelijkheid in Nederland hebben, is ook een gave van God.

Drs. Els J. van Dijk

drs. E.J. (Els) van Dijk

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Christelijk Gereformeerd
  • Woon/standplaats:
    Veenendaal
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Voormalig directeur Evangelische Hogeschool. Nu begeleiding en advies.

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

geaardheid