Menstruatie uitstellen tijdens verblijf buitenland

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Beste mw. A. Hoek. In de zomer hoop ik voor drie weken naar Ethiopië te gaan. Ik houd er sterk rekening mee dat ik diarree of zo krijg. Ook omdat ik gevoelige darmen heb. Nu is de kans natuurlijk ook groot dat ik tijdens mijn verblijf daar moet menstrueren. Omdat we een kleine week in tenten zonder water etc zullen verblijven, zie ik daar erg tegenop. Nu weet ik dat er de mogelijkheid is om aan de pil te gaan en die dan door te slikken tijdens mijn verblijf. Ook hoorde ik eens dat je iets anders kunt gebruiken om je menstruatie uit te stellen. Iets wat je minder lang van te voren zou hoeven slikken. Kunt u mij adviseren wat het beste is? Ergens houd ik er niet zo van om van die chemische dingen te slikken. Anderzijds weet ik dat ze heus wel gecheckt zullen zijn. Toch zou ik graag uw advies willen. Wat is het meest geschikt en wat is het minst schadelijk?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Dat zou je het beste met je huisarts kunnen overleggen. Inderdaad kun je een paar dagen voor de te verwachten menstruatie progesterontabletje slikken. Daardoor blijft het baarmoederslijmvlies vastzitten in de baarmoeder en ga je dan dus niet menstrueren. Als je dan stopt met het slikken van die tabletjes, komt enkele dagen later alsnog de menstruatie vrij.

Alie Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

de pil