Samen onder de douche

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Een vraag: Adam en Eva zagen na de val dat zij naakt waren en bedekten zich met vijgenblaren. Hoever mag je in een huwelijk gaan? Bijvoorbeeld samen onder de douche. Is dat geoorloofd?

Antwoord

Natuurlijk is het geoorloofd om, wanneer je getrouwd bent samen onder de douche te gaan. Juist als je getrouwd bent, zie je dat de schaamte voor elkaar wegvalt. Je bent als het ware één lichaam geworden. In de Bijbel staat: "Die twee zullen tot één vlees zijn". En zoals je je niet schaamt voor je eigen lichaam, zo schaam je je ook niet voor elkaars lichaam.

Adam en Eva zullen zich ook niet voor elkaar hebben geschaamd. Wel merkten ze dat in het gewone dagelijkse leven de schaamte kwam en daarom gingen zij hun schaamte bedekken.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit in het huwelijk