Dertien jaar en hij wil al met mij naar bed

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Er is een jongen waar ik verkering mee heb. Maar nou heb ik een probleem: ik ben dertien en hij wil al met mij naar bed!! Ik kan dat naar mijn idee nog niet, is dat gek? Ik wil eigenlijk een eind aan deze relatie maken, maar hoe moet ik dat doen en wat moet ik dan precies zeggen? Ik weet me geen raad!!! Misschien kunt u mij helpen?

Antwoord

Wees a.u.b. zuinig op jezelf. Je kunt jezelf maar één keer in je leven echt weggeven aan een jongen. Ik vind het echt onverantwoord van een jongen om aan een 13-jarig meisje al gemeenschap te vragen.

Durf toch "nee" te zeggen. En als jij voelt dat je een eind moet maken een de relatie, doe het dan ook. Je kunt niet uit medelijden of omdat je geen "nee" durft te zeggen verder gaan met iemand. En als je het niet durft te zeggen, schrijf het hem dan, dat maakt het misschien makkelijker.

Echt, leer voor jezelf opkomen en doe vooral geen dingen waar je later echt spijt van krijgt!!

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit voor het huwelijk