Ik heb altijd last van pijnlijke steken in mijn borst. Soms schrik ik er behoorl...

drs. N. Wolswinkel / Geen reacties

Vraag

Ik heb altijd last van pijnlijke steken in mijn borst. Soms schrik ik er behoorlijk van. Wat kan dat zijn? Naar een huisarts durf ik niet.

Antwoord

Het is moeilijk op de gestelde vraag een antwoord te geven. Het maakt nogal uit hoe oud iemand is, wanneer de klachten optreden (in rust of bij inspanning), of er begeleidende verschijnselen zijn etc. Kortom: het is een vraag waar een dokter niets mee kan, wanneer hij niet meer weet. Voor beantwoording via internet is de vraag dus ongeschikt.

Anders gezegd: wanneer de steken een reden zijn voor ongerustheid, dan rest slechts een eenvoudig advies, maak een afspraak bij de huisarts. Die krijgt regelmatig mensen met dit soort klachten op het spreekuur en wordt geacht daar op een verstandige en professionele manier mee om te gaan.

Drs. N. Wolswinkel, huisarts

Lees meer artikelen over:

medisch