Ramadan en Suikerfeest

Ds. H. Paul / Geen reacties

Vraag

Tijdens mijn werk in een wijk waar veel allochtonen wonen kom ik regelmatig in aanraking met moslims. Nu is de tijd van de Ramadan en nadert het suikerfeest. Veel moslims nodigen dan gasten uit om te komen eten. Hoe moet je hier mee omgaan, zeker ook als de contacten met o.a moslims van belang zijn voor je dagelijkse werkzaamheden?

Antwoord

Beste vraagstel(ster)ler,

Het suikerfeest lijkt me een religieus getint feest. Het deelnemen aan dit feest kan mijns inziens niet anders dan met een positieve houding ten opzichte van dit feest. Het lijkt me voor een christen niet mogelijk deze instelling te hebben terwijl men de godsdienstige handeling die er achter ligt niet accepteert.

Met vriendelijke groet,
ds. H. Paul

Tags in dit artikel:

islam