(...) Vrienden van mij hebben bij haar gepolst of ze wat voor mij voelde (...). ...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Ik ben een jongen van 19 jaar. Ik ben al jaren verliefd op een erg leuk meisje. Vrienden van mij hebben bij haar gepolst of ze wat voor mij voelde (overigens zonder dat ik dat wist). Dat bleek niet zo te zijn. Dat deed mij echt pijn, maar in plaats van dat ik haar vergat, werd de liefde door de jaren heen alleen maar groter. Ik heb daar een keer met haar over gepraat (ik heb haar niet ter verkering gevraagd, maar er gewoon over gepraat omdat ik er maar steeds niet vanaf kwam). Maar nog steeds voel ik heel veel voor haar! Ik houd gewoon van haar. Hebt u tips?

Antwoord

Je schrijft dat je er zelf ook een keer met haar over hebt gepraat. Wat zei ze toen? Helaas schrijf je daar niets over. Als ze je toen duidelijk heeft gemaakt dat zij niets voor jou voelde, dan zul je je er toch bij neer moeten leggen. Daar helpt verder geen enkele tip aan. Want als zij niets voor jou voelt, valt daar niet veel aan te veranderen. Je kunt wel aardig tegen haar blijven doen, maar dat is ook alles. Maar misschien heeft zij zich in dat gesprek wat meer op de vlakte gehouden en dan zou je best nog eens een poging kunnen wagen omdat een meisje zich ook niet altijd de eerste keer meteen gewonnen geeft. Misschien toch belangrijk om nog eens een gesprek met haar te hebben.

Alie Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

verliefdheid