Gemengde gevoelens over forum

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

De laatste tijd volg ik het Refoweb-forum met wat gemengde gevoelens. Ik heb de indruk dat er heel geleidelijk een verschuiving ten negatieve heeft plaatsgevonden, met als voorlopig dieptepunt het typeren van een evident satanist als 'gewoon' filosoof. Daarnaast valt me op dat er een enorme verruwing in het taalgebruik rondom seksualiteit heeft plaats gevonden. Hierin doet RW niet meer onder voor seculiere fora. Zie in dit verband de topics over jongens- en meidenzaken bijvoorbeeld. Is dit het beheerdersteam ook opgevallen en hoe waardeert men deze ontwikkeling?

Antwoord

Beste forum-bezoeker,

Dit soort problemen kun je het beste bespreken met de beheerders (moderators) van het forum. Zij zijn aangesteld om de discussies op een bepaald niveau te houden. Wil je dit liever anoniem doen dan zou je kunnen mailen naar forum@refoweb.nl. Mocht de aandacht bij de handhaving van de regels even zijn verslapt dan zal daar wat extra aandacht aan besteed moeten worden. Vanzelfsprekend accepteren we geen ruwe noch schunnige taal.

Wat betreft het typeren van een satanist als ‘filosoof’, moge duidelijk zijn dat dit niet de visie van Refoweb is maar van een deelnemer op ons forum. Zoals je hebt kunnen lezen is daar zeer kritisch op gereageerd en is deze posting inmiddels door de betreffende persoon ook al genuanceerd.

Refoweb heeft een van de grootste christelijke fora op internet. Dat betekent dat er wel eens iets aan onze aandacht ontsnapt. Vandaar ook dat we een reportfunctie voor gebruikers in het leven hebben geroepen. We hopen dan ook dat iedereen daar gebruik van maakt indien nodig.

Hartelijke groet,
Beheerders Refoweb

Tags in dit artikel:

refoweb