Een gewone vriend van mij wil verkering met mij, maar ik wil niet met hem. Hoe m...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Een gewone vriend van mij wil verkering met mij, maar ik wil niet met hem. Hoe moet ik dat zeggen? Ik ben bang dat ik hem kwets.

Antwoord

Als je verkering zou hebben met iemand terwijl je niets om die persoon geeft, zou je iemand pas echt kwetsen. Als je er tegen op ziet om het te zeggen omdat je dat te pijnlijk voor hem vindt, kun je misschien beter een briefje schrijven. Dan kun je er in alle rust over nadenken hoe je het onder woorden brengt. Je kunt hem bijv. schrijven dat je hem op zich een aardig iemand vindt, maar dat je te weinig van hem houdt om een relatie aan te gaan. En dat je echt hoopt dat hij ooit eens een lief meisje zal ontmoeten.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

vriendschap