Orale seks binnen het huwelijk

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Orale seks binnen het huwelijk, hoe moeten wij hier tegen aankijken, als een variant of zondig?

Antwoord

Het is natuurlijk heel moeilijk af te grenzen wat nu precies nog wel binnen het huwelijk geoorloofd is en wat niet meer. Je krijgt dan een eindeloze discussie.

Ik heb wel eens geschreven dat datgene binnen het huwelijk geoorloofd is, waar man en vrouw allebei achter kunnen staan en waarin ze elkaar niet beschadigen.

Als één van beiden iets niet wil, dan heeft altijd diegene het voor het zeggen die daarin het minst ver wil gaan. De ander die verder zou willen gaan, mag diegene die minder ver wil gaan nooit dwingen, chanteren, manipuleren of wat dan ook.

Ik denk dat dit een heel goede regel is, die veel narigheid kan voorkomen.

Ali Hoek-van Kooten

Tags in dit artikel:

oraalseksualiteit in het huwelijk