Wachten met kinderen

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Hoe staat u tegenover het trouwen en kinderen krijgen? Mag je wachten met kinderen krijgen of moet je er gelijk aan beginnen?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Als christen vind ik dat trouwen en openstaan voor de kinderzegen bij elkaar horen. Een christen-echtpaar kan eigenlijk niet zeggen: "Wij willen in ons huwelijk geen kinderen". Je ziet dat de Heere God zijn kerk juist ook door de geslachten heen wil bouwen. Er zullen toch iedere generatie weer mensen moeten zijn die het evangelie willen uitdragen.

Dat wil aan de andere kant ook weer niet zeggen dat ieder getrouwd stel ook maar zo snel mogelijk kinderen moeten krijgen. Er kunnen redenen zijn waarom het beter is nog even te wachten met het openstaan voor de kinderzegen. Ik denk bijvoorbeeld aan het feit dat een jongen en/of een meisje een studie nog niet hebben afgerond. Ik denk dat het goed is dat zij dat eerst doen alvorens zwanger te worden omdat je anders wel heel erg veel tegelijk voor de kiezen krijgt. Je hoeft ook weer niet overbelast te raken en als je met een opleiding bezig bent, heb je daar ook een verantwoordelijkheid in om die af te maken.

Ik heb er in ieder geval wel grote moeite mee als om allerlei luxe redenen, zoals eerst een mooi huis willen hebben, meermalen op vakantie willen gaan enz. het krijgen van kinderen wordt uitgesteld.

Heel veel jonge echtparen komen voor die vraag te staan en ze zullen er ook echt samen goed over moeten doorpraten of dat het in hun situatie wel of niet verantwoord is het kinderen krijgen uit te stellen.

Ali Hoek-van Kooten

Alie Hoek - van kooten

Tags in dit artikel:

gezinsvorming