(...) Mijn penis werd zelfs weer slap toen ik in haar was. Is dit normaal en ben...

Alie Hoek - van kooten / Geen reacties

Vraag

Mijn vrouw en ik hebben na ons trouwen voor het eerst samen gemeenschap gehad. Het viel heel erg tegen. Mijn penis werd zelfs weer slap toen ik in haar was. Is dit normaal en ben ik misschien impotent? Ik heb bang een volgende keer weer te falen.

Antwoord

Als je net getrouwd bent, dan gaat zelfs de seksuele omgang niet vanzelf. En zeker als je er bang voor bent, dat je impotent zou (kunnen) zijn, dan zou die gedachte alleen al impotentie kunnen uitlokken. We spreken pas van impotentie als in meer dan de helft van de keren dat men seksuele omgang heeft, de man de seksuele omgang niet tot het gewenste einde kan brengen. En al zou je impotent zijn, dan zijn daar nu gelukkig goede medicamenten voor. Het is wel een probleem dat nog al eens voorkomt.

Alie Hoek-van Kooten

Lees meer artikelen over:

seksualiteit in het huwelijk