Verliefd op donker getint persoon

Ds. J. van het Goor / Geen reacties

Vraag

Mag ik  verliefd zijn op een donker getint persoon? En mag je kinderen adopteren uit het buitenland?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Ik denk niet dat je op grond van de bijbel kunt stellen dat je niet verliefd zou mogen zijn op een donker getint persoon. En de bijbel is toch ons richtsnoer. De gedachte dat 'donkere mensen', of zoals sommigen denigrerend spreken over 'zwarten', minderwaardig zijn heeft wellicht deze gedachte gevoed. De naaste liefhebben is een bijbels gebod, gekleurde mensen incluis. Liefhebben in de zin zoals hier bedoeld door de briefschrijver, is toegestaan.

Mag je kinderen adopteren uit het buitenland? Er is geen verschil tussen adoptie uit het buitenland of vanuit Nederland. Belangrijk is de vertrouwde organisatie, zodat het kinderen zijn die 'vrijwillig' afgestaan zijn door hun ouders. Maar daarop is ook hier goed toezicht (al gaat er achter dat afstand doen vaak heel veel verdriet schuil!!). Het is best goed om bij adoptie goed het doel in het oog te houden, namelijk:

*wil ik een kind, zodat ik vader/moeder ben?

*of mag het kind een (pleeg)ouder krijgen die goed voor hem/haar wil, kan en zal zorgen.

*zodat het kind ook een christelijke opvoeding kan krijgen.

Lees ook: de artikelen met als tag 'Adoptie'

Ds. J. van het Goor

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    PKN (Hervormd)
  • Woon/standplaats:
    Rijssen
  • Status:
    Inactief

Tags in dit artikel:

verkering