Wat moet ik met Jezus?

Redactie Refoweb | 1 reactie | 24-06-2026| 08:03

Vraag

Ik kom er niet uit; ik worstel met veel vragen. Ik ben jaloers op Gods kinderen. Zij hebben een diepe rust die ik mis. Dat weet ik zeker. Maar ik moet geloven. En dat geloof heb ik niet. Hoe kan ik iets geloven zonder dat ik geloof heb? Ik moet Jezus liefhebben, maar hoe kan ik Jezus liefhebben op bevel, zonder die bijbehorende liefde. God de Vader, dat snap ik dan nog wel. Trouwens, ik begrijp eigenlijk niet waarom Hij bestaat en waarom wij er dan zijn, want ik had er echt niet hoeven zijn. De Heilige Geest snap ik ook.

Maar ik kan niks met Jezus. En daar moet het wel komen, hoor ik altijd. De Bijbel is voor mij een boek zonder betekenis. Er zijn veel christenen waar refo's hun neus voor ophalen, maar zij gaan wel helemaal op in Jezus. Moslims gaan helemaal op in Allah enzo. En al die andere godsdiensten idem. Maar ik, wat moet ik met Jezus? Daar draait het christelijke geloof om. Maar ik weet niet hoe. Ik heb al zo vaak aan God gevraagd hoe ik dan die liefde kan krijgen en dat geloof ook, maar het blijft maar zo. Ik snap het denk ik allemaal verkeerd dan?


Antwoord

Mocht je willen lezen over 'wat je met Jezus moet' dan raden we het boek  “Jezus onze bestemming” (Download hier gratis) aan dat in veel reformatorische gemeenten wordt verspreid onder zowel kerkleden als niet-gelovigen.

En/of mocht je hier verder over willen praten/bellen/mailen dan is het een goed idee om eens met onze 'Refowebpastors' (evangelisten-echtpaar Jan en Nellie van Dooijeweert) contact te hebben. Ze kunnen je wat richting geven. Daarvoor kun je mailen naar vragen@refoweb.nl.

Mis niks, abonneer je op onze WhatsApp en wekelijkse nieuwsbrief

Dit artikel is beantwoord door

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
2820 artikelen
Redactie Refoweb

Bijzonderheden:

Mailadres: vragen@refoweb.nl


Dit panellid heeft meerdere artikelen geschreven
1 reactie
Harmoonjem1957
24-06-2026 / 13:25
Wat moet ik met Jezus...? Ik weet die vraag ook niet te beantwoorden met m'n autistische instelling/ manier van denken..., Maar draai die vraag dan effe om: Wat moet Jezus met ons...? Heel veel! Hij wil ons zalig maken van onze zonden. Er staat zelfs geschreven: Alzo heeft God de wereld liefgehad, dat Hij Zijn eniggeboren Zoon gezonden heeft, opdat een ieder, die in Hem geloofd, niet verloren gaat, maar het eeuwige leven hebbe. Mag je om vragen...
Je kunt op dit bericht reageren. Klik hier om in te loggen.

Terug in de tijd

Begrafenisverzorging heeft mijn hart

Ik ben een jongen van 21 die na een driejarige opleiding in de afbouw, een erg goedlopend eenmansbedrijf mag hebben en al het werk met alle plezier doe! Nog nooit heb ik getwijfeld aan mijn keuze qua ...
4 reacties
23-06-2016

Avondgevoel

Ik heb het gevoel dat er ‘s avonds iemand achter me staat en ik voel koude rillingen ’s avonds. Wat kan ik doen?
2 reacties
23-06-2021

Zacharia's visioen

Ik begrijp niet veel van het vierde visioen in Zacharia 3 en dan met name de rol/invloed van de duivel (in de hemel?) en wat kan ik met dit verhaal/van dit verhaal leren? Ik vind het erg verwarrend....
Geen reacties
23-06-2025
design website door design website by Mooimerk website-ontwikkeling door webdevelopment by Accendis hosting website door hosting website by STH Automatisering
Stel hier
een vraag