HPV-vaccinatie voor zoon

M. M. Methorst / Geen reacties

Vraag

Wij hebben het vaccinatieprogramma gevolgd bij onze zoon; nu is hij uitgenodigd voor een HPV-vaccinatie. Doen we er verstandig aan om hem te laten vaccineren?

Antwoord

Beste vraagsteller,

Het is een persoonlijke keuze of u uw zoon het HPV-vaccinatie laat geven. Het is een veilig vaccin welke bij jongens de kans kleiner maakt op kanker van de penis, anus, mond en keel. Ook kunnen zij het virus minder snel doorgeven aan anderen.

Als u zich meer zou willen inlezen over het vaccin wil ik u graag doorverwijzen naar deze twee websites: rijksvaccinatieprogramma.nl/vaccinaties/hpv en www.thuisarts.nl/prikken-tegen-ziektes-kinderen/mijn-kind-heeft-uitnodiging-gekregen-voor-prik-tegen-hpv

Met vriendelijke groet,
Martijn Methorst

Lees meer artikelen over:

HPV