Hoofddeksel bij kerkdienst thuis

Ds. C.G. Vreugdenhil / Geen reacties

Vraag

Sinds corona zijn veel diensten thuis en dan dragen wij geen hoedje. Dit ben ik wel gewend, ik ga naar de Gereformeerde Gemeenten. Als we op zondag op onze jongere broertjes en zusjes pasten en naar de dienst luisterden hadden we ook geen hoed op en daarom doen we het nu ook niet. Maar door corona ben ik er wel verder over na gaan denken, want in de Bijbel staat dat vrouwen in een eredienst hun hoofd moeten bedekken. Ook hoor ik van veel andere mensen uit onze kerk dat ze het niet doen omdat het geen samenkomst is. Dit vind ik lastig omdat het wel een dienst is, alleen luister je door andere middelen mee. Hoe moet ik hier vanuit de Bijbel naar kijken?

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

De vraag is niet zo lastig als het lijkt.

In de eerste plaats, als je geweten je zegt dat je een hoed moet opzetten, dan moet je het doen. Als je het vroeger bij het luisteren naar de kerktelefoon nooit deed, hoef je het nu ook niet te doen. Er is geen schil tussen de principes van alleen audio of een met video.

In de kerk ben je deelnemer. Thuis ben je toeschouwer, dus dat maakt wel verschil. De conclusie is niet zo moeilijk te trekken. Houd het zoals het nu functioneert.

Met vriendelijke groet,
Ds. C. G. Vreugdenhil

Ds. C.G. Vreugdenhil

  • Geboortedatum:
  • Kerkelijke gezindte:
    Gereformeerde Gemeenten
  • Woon/standplaats:
    Houten
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Emeritus-predikant

    Bekijk ook:

Tags in dit artikel:

hoofdbedekking