Entiteit in m’n huis

Ds. W.G. Hulsman / 2 reacties

Vraag

Ik heb de laatste tijd mogen opmerken dat er iets gebeurt in het geestelijk leven, dat God tot mij gesproken heeft. Ook merk ik van binnen een geestelijke strijd. Ik weet niet hoe ik bekeerd moet worden en of ik wel bekeerd kan worden.

Nu ik met deze geestelijke worstelingen bezig ben merk ik iets opmerkelijks in m’n huis. Ik merk dat er op bepaalde momenten entiteiten in m’n huis zijn en dat er ‘onverklaarbare’ dingen gebeuren. Ik denk dat dit iets van de duivel is, klopt dit of hoe moet ik hier mee om gaan? Ik krijg het gevoel namelijk dat dit iets van de duivel is. Het maakt me behoorlijk angstig! Wellicht voor de volledigheid, ik ben 25 jaar.

Antwoord

Goed dat je je zorgen op papier hebt gezet en een vraag hebt gesteld. Mooi als je ervaart dat God met je gesproken heeft. Op zo’n moment komt het Woord van God echt naar je toe. Belangrijk om steeds weer de Bijbel te nemen en om je af te vragen: wat heeft de Heere vandaag tot mij te zeggen. Bid er daarbij om dat het Woord van God voor je open gaat. Vraag daarbij vooral om de Heilige Geest.

Verder ervaar je op twee punten geestelijke strijd. In de eerste plaats ten aanzien van de bekering. Je vraagt je  af hoe je bekeerd moet worden en of je bekeerd kunt worden. Waarom zou je niet bekeerd kunnen worden? Bekering is dat je last krijgt van de zonden en dat je daarmee naar de Heere Jezus gaat, bij Wie vergeving is. We moeten de bekering niet moeilijker maken dan het is. De Heere wijst in Zijn Woord onze zonden aan en wil dat wij er berouw over hebben en daarmee tot Hem vluchten. En wie het van de Heere verwacht, komt niet beschaamd uit (Psalm 25).

In de tweede plaats ervaar je strijd omdat er vreemde dingen gebeuren en je het gevoel hebt dat het van de duivel komt. Belangrijk om dan in ieder geval te bidden  of de Heere de boze wegdoet. Ook om je in het gebed helemaal toe te vertrouwen aan de Heere. Hij heeft door de Heere Jezus de duivel overwonnen.

Als ik lees op wat voor punten je strijd hebt, is het -denk ik- wel goed dat je dit met een dominee of een geestelijk  verzorger bespreekt. Zo iemand kan iets beter inschatten hoe het met je is. Het is ook belangrijk voor je om je uit te kunnen spreken.

In ieder geval mogen we met al onze zorgen naar de Heere gaan. Hij is een Hoorder der gebeden. Hij hoort hen die zijn heil verwachten. De Heere is onze Toevlucht. Dat kan in alles hoop en moed geven.

Hartelijke groet,
Ds. W. G. Hulsman

Lees meer artikelen over:

occult
2 reacties
jaapenlinda
Lees ook Efeze 6, over de geestelijke wapenrusting. De duivel en zijn aanvallen zijn de realiteit en als hij merkt dat je van hem 'overloopt' naar God, zal hij alles in het werk stellen om dat te voorkomen. Doe dan dus de HELE wapenrusting van God aan en dan zal de boze geen stand kunnen houden.
Catherine
Dat je onzichtbare dingen merkt, zou kunnen. Wees echter niet bevreesd. De duivel houdt niet van bidden. Dus als je zoiets weer ervaart, ga op je knieën en vraag of de Heere de satan wil laten vlieden van je. Wat ook kan helpen is het zingen of lezen van een Psalm. Zoals 91. (Gods bescherming in gevaren)
Dus niet angstig worden, God is bij jou.