Een teken dat het goedkomt (3)

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Een aantal weken geleden heb ik twee keer een vraag gesteld over het vragen van een teken van God en mogelijke gebedsverhoring over mijn gebroken relatie. Ik merk dat ik hier best wel mee blijf worstelen. Ik wil God graag geloven en vertrouwen, maar tegelijkertijd líjkt het alsof mijn ex niet meer om mij geeft. Hoe moet ik hiermee omgaan?

Ik zie mijn ex over een aantal weken waarschijnlijk weer voor het eerst (sinds dat het uit is, een aantal maanden geleden) dus ben ook heel benieuwd hoe dit zal zijn. Ik merk dat ik heel erg worstel met aan de ene kant het gevoel dat ik hem moet loslaten en aan de andere kant het gevoel dat God een teken heeft gegeven en het in Zijn hand heeft en ik dus moet ‘wachten’.

ADVERTORIAL

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

In Egypte is het steeds lastiger om rond te komen. Voedselprijzen rijzen de pan uit. U kunt het verschil maken door een voedselpakket voor een gezin van Egyptische christenen te kopen, die wij uitdelen ter plaatse. Heel praktisch willen we hiermee handen en voeten geven aan de opdracht van God om de armen te voeden.

Doet u mee?

Geeft u Egyptische christenen een Pasen om nooit te vergeten?

Antwoord

Beste vraagsteller. Je hebt al diverse vragen gesteld over dit specifieke onderwerp. We begrijpen je zorgen, gevoelens en twijfels. We kennen je niet. We weten ook niet van het teken dat je hebt gekregen. Daarom zouden we je willen adviseren contact te zoeken met het pastoraat in je eigen gemeente: een predikant of ouderling. Zij kunnen je hierin beter begeleiden en raad geven dan wij vanaf deze afstand.

Tot slot: liefde tot elkaar is prachtig en een gezond verlangen. Maar de grootste liefde is die tussen God en mens. Als die gestalte krijgt door een waar geloof, komt daar niemand en niets meer tussen. Dat is een eeuwigdurende liefde en vele malen meer waard dan aardse liefde tussen mensen onderling.

P.S. Misschien heb je ook nog wat aan de artikelen met de tag 'verkering uit' en 'teken'.

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl