Ik hoef niet vooraan te staan...

Ds. D.W. Tuinier / Geen reacties

Vraag

Een vraag aan ds. Tuinier. Dominee, weet u waar de dichtregels “ik hoef niet vooraan te staan, als ik maar mee mag gaan” vandaan komen? Ik begreep dat u ze weleens citeert, dus daarom mijn vraag aan u.

Antwoord

Nee, ik weet niet te vertellen waar dit vandaan komt. Het spreekt me, vanuit mijn kinderjaren, al aan. Hopelijk jou ook...

Hartelijke groeten,
Ds. D. W. Tuinier

Naschrift redactie:

We zijn deze uitspraak een aantal keer tegengekomen in preken van Ger. Gem.-predikanten en in de Saambinder. De eerste keer die we vonden was in de preek van ds. Huisman uit 1964.