Hulpvraag

Redactie Refoweb / 14 reacties

Vraag

Ik ben langdurig werkloos, geen vrienden, broer is met de noorderzon vertrokken. Ik weet niets eens waar die woont. Zus wil geen contact, ouders dood. En nu die lockdown met zeven dagen per week en 24 uur per dag niemand zien. Depressief, super gespannen. Waar leef ik nog voor? Wil het liefst inslapen en nooit meer wakker worden. Wat moet ik doen? En gaan mensen die er een einde aan maken naar de hel? Graag binnen 36 uur antwoord, houdt het niet lang meer vol.

Antwoord

We adviseren je dringend om contact op te nemen met de telefonische coronahulpdiensten van Korrelatie, het Rode Kruis, de luisterlijn of de zelfmoordpreventielijn: 0900-0113. Die laatste twee zijn 24/7 bereikbaar. Refoweb is niet het juiste loket voor deze hulpvraag.

14 reacties
NorahLinde
Toevoeging: u kunt ook letterlijk 113 bellen voor de zelfmoordpreventielijn en als u in levensloop bent mag u ook, moet u zou ik haast willen zeggen, 112 bellen!

Ik wens u toe dat u deze hartenkreet kunt delen in uw omgeving. Er is hulp voor u! Sterkte!
NorahLinde
*levensnood
drj
Het is geen wonder depressief te zijn in deze tijd en met alles wat je op je bord hebt. Het voelt of het nooit meer beter zal worden en of het leven een ellendige last is, zonder uitzicht op geluk of vreugde.

Dat je deze vraag hier hebt gesteld, vertelt twee dingen:
1. Dat je het verschrikkelijk moeilijk hebt en dat je zelfs gedachten hebt, dat je het liefst niet meer zou zijn, om je niet meer zo te moeten voelen.
2. Dat je ergens, toch eigenlijk hoopt, dat er een andere mogelijkheit is. Een sprankje hoop. Een klein lichtpuntje aan de horizon. Zou hulp misschien toch mogelijk zijn?

Het is goed, belangrijke beslissingen in het leven, met een koel hoofd te nemen. Je schrijft, dat je je verschrikkelijk gespannen voelt en helemaal depressief.

Er zijn mensen, met wie je kunt praten over hoe het met je gaat, zodat je kunt kijken hoe dat is gekomen en hoe je je weer beter kunt voelen.

113 bellen kann een eerste stap zijn. Ook de huisarts kan voor hulp zorgen. Er bestaan middelen, zodat je ook snel weer tot rust kunt komen. Rust die je nodig hebt om te kijken hoe het beter kan gaan en je je weer als een normaal mens voelt.

Het kan zijn, dat je denkt: "Er is toch geen hoop voor mij."
Ook dat hoort bij depressie: gevoelens van hopeloosheid. Zolang je depressief bent, heb je het gevoel dat het altijd zo zal blijven.

Laat je niet alleen door de depressie leiden - er bestaat hulp en een ander leven is mogelijk!

Gods zegen gewenst!
Catherine
Wat een intens diepe nood, waarin vraagsteller verkeert. De duisternis is zo dik, dat er geen enkel lichtpuntje meer te zien is. Misschien dat vraagsteller niet eens weet wat nog te bidden. "Heere, ik verga, help mij". Maar het is genoeg. Ik zal voor je bidden.
Ronald986
Heftig... de situatie waar je nu in leeft. Naast het bellen van de hulplijn is het ook belangrijk dat je uit de eenzaamheid komt. K zou je er graag bij willen helpen om je bijvoorbeeld mee te vragen naar de kerkdienst, zodat je weer een opstap heb uit de eenzaamheid. Weet dat jouw leven kostbaar is. Mn mailadres is op te vragen bij redactie.
marcarkra
Beste vraagsteller, lees dit aub: https://levenslicht.org/geloofsvragen/is-zelfmoord-zonde/

Ik bid voor je!
GvH
Wat ontzettend heftig zeg... Ik bid voor je dat God uitkomst en uitzicht geeft. Hij heeft dat beloofd en zal dat ook voor jou waarmaken!
Puntjw
God ziet jou en zorgt voor jou!
Weet dat er voor je gebeden wordt, ik wens je alle liefde toe!
loes22
Wat een enorm dal ga je door!
Helaas weten wij jouw woonplaats niet anders konden we je evt helpen wat ik graag zou wilen doen!!
Wat we wel kunnen doen is bidden.... En dat ga ik zeker doen voor je

Ce sterkte en bel naar het doorgeven nummer zij kunnen jou te woord staan
Naturel
Ow .oh..
Wat een intense noodkreet
Wens je hulp, kracht sterkte en alles wat je ook maar nodig heb om je beter te voelen
Je bent geliefd, al zie je dat nu niet zo
Je bent waardevol, al voel je dat nu niet zo
Je bent de moeite waard ,
Je bent het leven waard
Gepeizen
Vraagsteller, wat voel ik met je mee. Mocht je 113 willen bellen, let op, het nummer werkt alleen als je het intoetst als 0800-0113 !
jaop
Kun je niet een (anoniem) mailadres achterlaten? Dan kunnen mensen misschien contact met je opnemen om je te bemoedigen.
NorahLinde
@gepeizen: neen dat is onjuist! Sinds enkele maanden kun je juist 113 zonder toevoegingen bellen. En dat moet zoveel mogelijk bekend worden, omdat het levens kan redden van mensen in psychische nood!
kiezel55
Wat kan het leven zwaar zijn. Wil je erover praten dan mag je mn email bij de redactie opvragen. Ik ben geen psycholoog ofzo maar wil wel een luisterend oor voor je zijn.