Wulfert Floor

Redactie Refoweb / 6 reacties

Vraag

Kan ik als lid van de Gereformeerde Gemeenten lezen uit het dagboek van Wulfert Floor?

Antwoord

Ja dat kan. En dat geldt niet alleen voor leden van de Ger. Gem., maar ook voor leden van alle andere kerkverbanden en christelijke denominaties. Deze eenvoudige oefenaar is ook na zijn overlijden nog velen tot grote zegen geweest. In veel afgescheiden kerken worden zijn preken nog steeds gelezen. Zie ook:

https://www.digibron.nl/search/detail/012f0cb716820c72e9584adb/de-landbouwer-te-driebergen/2

https://www.digibron.nl/search/detail/3d88204bbc9011101569bb706c2119b7/toch-weer-nieuwe-oefeningen

Redactie Refoweb

  • Kerkelijke gezindte:
    Divers
  • Woon/standplaats:
    Divers
  • Status:
    Actief
  • Bijzonderheden:

    Mailadres: vragen@refoweb.nl

6 reacties
kejak
Je vraag bracht mij er toe zelf eens iets te lezen van Wulfert Floor, wat ik nog nooit gedaan had.
Laat mijn dank voor je vraag ook maar meteen een antwoord zijn op je vraag!
Eva1992
Graag gedaan
Samanthi
Dat kan als alsje tenminste kan lezen
Jaleco
Het mag niet alleen, maar het is zeker aan te raden!
Jeremiah
Goed antwoord. Wulfert Floor kan niet genoeg aangeraden worden. Zijn eenvoudige woorden spreken nog steeds.
Jaleco
Ik heb een een boek van hem er weer eens bij gepakt. Zo eenvoudig en zo rijk.

Nu dan, gij zwakke vromen! Gaat veel in uw binnenkamer, en verkeert daar aan Jezus’ voeten met al uwe behoeften. Bij Jezus zal het toch maar gezocht moeten worden. Jezus was het, die u opzocht en tot zich trok uit de wijde wereld. Jezus is het, Die u nog dagelijks van genade voorziet om gedurig tot Hem te lopen. Jezus zal het ook alleen zijn moeten, Die u kan opbouwen in het allerheiligst geloof. Dus maak dan maar veel gebruik van Hem, Hij is zeer vriendelijk en altijd hulpvaardig. Wij komen bij Hem nooit te onpas, dag en nacht is deze liefderijke Koning te spreken.