Bijbelvertaling in HHK en PKN

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Uit welke soort bijbelvertaling wordt er gelezen in de PKN? En de HHK?

Antwoord

In de PKN worden bijna alle beschikbare Bijbelvertalingen gebruikt, rijp en groen. In verreweg de meeste gemeenten is dat de NBV. In de rechterflank van de kerk zijn dat alleen de SV en HSV. Die beide laatste vertalingen worden ook gebruikt in de HHK, hoewel de meeste gemeenten nog steeds de voorkeur geven aan de SV.

Lees ook de artikelen over 'bijbelvertalingen'.