Man verwerpt alles

Redactie Refoweb / Geen reacties

Vraag

Mijn man is qua geloofsleven totaal veranderd ten opzichte van hoe wij begonnen in het huwelijk. Alles verwerpt hij nu: kinderdoop, christelijke feestdagen, kerk, alles. Hij richt zich helemaal op joodse gewoonten en kijkt veel filmpjes via youtube of van Messiaanse gemeenten. Ik heb het hier zo moeilijk mee. En ben bang dat ik dit niet meer aan kan. Ik zie geen uitvlucht meer. Het doet mij zo'n enorm pijn. En voel mij enorm in steek gelaten waar wij samen  ons ja-woord op hebben gegeven bij de doop van onze kinderen. En ook van de beloften bij belijdenis en kerkelijke huwelijksbevestiging. Ik weet mij geen raad meer en vertrouwen is totaal weg. Ik denk vaak aan scheiden maar dit kan ik mijn kinderen niet aan doen. Wat moet ik? Ik hou van hem maar ik kan zo niet verder.

Antwoord

Beste mevrouw,

U staat hierin helaas niet alleen. Lees deze antwoorden op soortgelijke problemen maar eens:

www.refoweb.nl/vragenrubriek/25945/man-geobsedeerd-door-messiaanse-gemeenten

www.refoweb.nl/vragenrubriek/24517/geloof-van-man-wordt-extremer